Nowe wygrane
  • T.S. 12.07.2020
    1056.00 z艂
  • P.B. 12.07.2020
    3356.32 z艂
  • K.Z. 12.07.2020
    1012.00 z艂
  • K.S. 12.07.2020
    1293.60 z艂
  • R.F. 12.07.2020
    1936.30 z艂

Kupon

  1. 1
  2. 2
  3. 3
list

Tw贸j kupon jest pusty.

Dodaj zak艂ad z oferty po lewej.

Wpisz numer kuponu z zak艂ad贸w naziemnych:

live

esport event score game 1 2

schedule_of_events

esport event game 1 2
no_results

Esport prawdziw膮 konkurencj膮 dla sportu?

E-sport rozwija si臋 w ekspresowym tempie!


Mo偶e ma艂o kto wie, 偶e esport ma ponad 40 lat. Szok? Bardzo prawdopodobne, bo o esporcie, zw艂aszcza w Polsce, zrobi艂o si臋 g艂o艣no dopiero w ostatnich latach, gdy gracze i dru偶yny zacz臋艂y odnosi膰 sukcesy i przyci膮ga膰 rzesze fan贸w. A wracaj膮c do historii, to esport ujrza艂 艣wiat艂o dzienne ju偶 w 1972 roku, gdy na Uniwersytecie Stanforda po raz pierwszy zorganizowano turniej w gr臋 wideo. W tym przypadku by艂a to kosmiczna strzelanka o nazwie Spacewar. W Stanach Zjednoczonych wi臋cej w esporcie zacz臋艂o si臋 dzia膰 w latach 80., gdy Atari zorganizowa艂o og贸lnokrajowy turniej o nazwie The Space Invaders Championship. W turnieju wzi臋艂o udzia艂 a偶 10 tys. graczy z ca艂ego kraju, co przeros艂o jakiekolwiek oczekiwania organizator贸w. Esport trafi艂 te偶 do prasy, w tym magazyn贸w.
Esport 鈥瀢yruszy艂鈥 na podb贸j 艣wiata na dobre w XXI wieku. Do 偶ycia powo艂ane zosta艂y wielkie organizacje, jak chocia偶 ESL (Eletronic Sports League) oraz ESEA (E-Sports Entertainment Association League). W 2002 roku powsta艂a te偶 ameryka艅ska organizacja MLG (Major League Gaming). XXI wieku to te偶 pierwsze edycje tak znanych turniej贸w, jak chocia偶by Intel Extreme Masters oraz World Cyber Games. Ta druga zako艅czy艂a swoj膮 dzia艂alno艣膰 na pocz膮tku 2014 roku. Spory udzia艂 w popularyzacji esportu mia艂 tak偶e serwisy streamingowe - Justin.tv, kt贸re finalnie przekszta艂ci艂o si臋 w Twitch.tv.

LoL rz膮dzi. League of Legends prawdziwym kr贸lem esportu


Esport tak zyska艂 na popularno艣ci, 偶e niemal na ka偶dym kroku mo偶na by艂o natkn膮膰 si臋 na debaty: czy esport mo偶na uzna膰 za sport. Pod wzgl臋dem zasi臋g贸w i liczby widz贸w na pewno tak. 艢wietnie pokazuj膮 to statystyki Twitcha, gdzie widzowie przeznaczyli w sumie prawie 500 milion贸w godzin na ogl膮danie zmaga艅 esportowych. Najwi臋ksz膮 popularno艣ci膮 nieprzerwanie ciesz膮 si臋 gry MOBA - League of Legends i Dota 2, kt贸re zgarn臋艂y w sumie 58 procent tego czasu. Na drugim miejscu znajduje si臋 z Counter-Strike z udzia艂em na poziomie 27 procent. Gra League of Legends to prawdziwa legenda esportu i od ponad 10 lat jego popularno艣膰 nie s艂abnie. Szale艅stwo fan贸w LoL przenios艂o si臋 na wszystkie kontynenty, w tym przede wszystkim do Azji, a najwi臋kszy boom mia艂 miejsce w Chinach. Gra posiada dzi艣 najwi臋ksz膮 liczb臋 aktywnych u偶ytkownik贸w, a niemal ka偶dego dnia na ca艂ym 艣wiecie organizowane s膮 liczne esportowe turnieje z nagrodami. Tak jest te偶 w Polsce, a od 2018 roku zak艂ady bukmacherskie STS wspieraj膮 esport. St膮d wsp贸艂praca z Damianem 鈥濶ervarienem鈥 Ziaj膮 鈥 jednym z najpopularniejszych polskich influencer贸w League of Legends. Na scenie esportu 鈥濶ervarien鈥 znany jest te偶 jako streamer i komentator rozgrywek LoL.

CS GO ch臋tnie ogl膮dany przez fan贸w esportu


Podobn膮 pozycj膮 co LoL czy Dota 2 cieszy si臋 inna gra, popularna w 艣wiecie esportu 鈥 CS GO, co udowadniaj膮 liczby. Fina艂owe spotkanie esportowego turnieju MLG Columbus 2016 w Counter-Strike: Global Offensive mi臋dzy Luminosity i Natus Vincere ogl膮da艂o 1,3 mln ludzi na ca艂ym 艣wiecie. Sam IEM 2016 w Katowicach przyci膮gn膮艂 do Spodka 113 tys. os贸b, a esportowe zawody (i to tylko w jeden weekend!), by艂y ogl膮dane a偶 przez 34 mln unikalnych u偶ytkownik贸w. A z ka偶dym rokiem popularno艣膰 ro艣nie! CS GO daje mo偶liwo艣膰 spotykania graczy amatorskich lub bardziej profesjonalnych, z r贸偶nych miejsc w danym kraju, czy na 艣wiecie. Ta strzelanka online dost臋pna jest na PC, PS czy Xbox. CS GO posiada tak偶e sw贸j stream, dzi臋ki czemu fani esportu z r贸偶nych miejsc mog膮 ogl膮da膰 starcia dru偶yn. Profesjonalna rywalizacja w Counter Strike: Global Offensive sk艂ada si臋 na turnieje organizowane przez organizacje trzecie oraz turnieje organizowane lub sponsorowane przez wydawc臋 鈥 tzw. 鈥瀖ajory鈥.

World of Warcraft 鈥 spo艂eczno艣膰 WoW ma si臋 dobrze


Idealnym przyk艂adem cyfrowej ewolucji gier i esportu jest World of Warcraft. Gra ta zdoby艂a miano kultowej i opiera si臋 艣wiecie stworzonym w grze Warcraft we wczesnych lata 90. XX wieku. Od tamtej pory gry komputerowe i esport przesz艂y ogromne przeobra偶enia, kt贸re mo偶na zobaczy膰 w kolejnych cz臋艣ciach i ods艂onach WoW, kt贸ra nie licz膮c dodatk贸w, jest czwart膮 cz臋艣ci膮 Warcrafta. WoW nale偶y do gier MMORPG (Massively multiplayer online role-playing game), dzi臋ki czemu zapewni艂a sobie rzesz臋 mi艂o艣nik贸w aktywnych graczy na ca艂ym 艣wiecie. Ju偶 w 2010 roku liczb臋 graczy MMORPG szacowano na 61 milion贸w! Sam World of Warcraft w 2011 roku m贸g艂 pochwali膰 si臋 liczb膮 zarejestrowanych graczy przekraczaj膮cych 11 milion贸w subskrybent贸w. W przypadku WOW mo偶na m贸wi膰 nawet o ca艂ej spo艂eczno艣ci, kt贸r膮 tworz膮 gracze. W Polsce istnieje wiele serwis贸w internetowych oraz for贸w dyskusyjnych po艣wi臋conych tej esportowej grze.

Hearthstone przyk艂adem rewolucji w grach


W przesz艂o艣ci ta kolekcjonerska gra karciana, kt贸ra od lat zdobywa艂a serce wielu ludzi na ca艂ym 艣wiecie, przesz艂a wirtualn膮 transformacj臋 i sta艂a si臋 cz臋艣ci膮 esportu. Hearthstone posiada tryb rozgrywki jednoosobowej zwany przygod膮, jak i tryby rozgrywki wieloosobowej. Gra do艣膰 szybko po swojej premierze doczeka艂a si臋 debiutu na esportowych turniejach. W 2014 roku Hearthstone pojawi艂 si臋 na IX fina艂ach IEM. W tym samym roku rozegrano pierwsze mistrzostwa 艣wiata w tej grze esportowej. Obecnie esport i Hearthstone mog膮 zaproponowa膰 graczom i fanom wiele ciekawych wydarze艅 oraz turniej贸w. W ramach cyklu Masters Tour odbywaj膮 si臋 trzy du偶e, rozgrywane na 偶ywo esportowe turnieje, po jednym w Ameryce P贸艂nocnej, Azji i Europie. Pula nagr贸d w ka偶dym z nich wyniesie 250 000 USD. Rozgrywana jest tak偶e liga arcymistrzowska Hearthstone Grandmasters, gdzie w finale dw贸ch najlepszych zawodnik贸w z ka偶dego regionu oraz dw贸ch mistrz贸w Gold Series z Chin walczy o 500 000 USD.

Rainbow Six Siege, Starcraft 2 鈥 esport to ogromny wyb贸r


Wcze艣niej opisywali艣my kultowe gry w 艣wiecie sport贸w elektronicznych. Esport ma jednak do zaoferowania wi臋cej. Tytu艂贸w gier, kt贸re maj膮 swoj膮 renom臋 i uznanie graczy jest wiele. Pojawiaj膮 si臋 kolejne edycje najbardziej znanych tytu艂贸w lub takie, kt贸re maj膮 zagrozi膰 kultowym grom. Do tej pierwszej kategorii na pewno mo偶na zaliczy膰 Starcraft 2. Gra rodem z USA s艂usznie uwa偶ana jest za 鈥瀘jca esportu鈥. Kiedy艣 w StarCrafta grano w kawiarenkach internetowych, a obecnie fani esportu wype艂niaj膮 po brzegi hale sportowe na ca艂ym 艣wiecie podczas najwa偶niejszych pojedynk贸w zawodowc贸w. Nic dziwnego, 偶e StarCraft 2 cieszy si臋 tak wielk膮 popularno艣ci膮, jak cz臋艣膰 nr 1. Esportowi fani nie mieliby nic przeciwko, gdyby na rynku pojawi艂 si臋 StarCraft 3. Z kolei prawdziw膮 przemian臋 w esporcie przeszed艂 Rainbow Six Siege. Gra, kt贸ra zadebiutowa艂a w 2015 roku, skazywana by艂a na straty w por贸wnaniu z legendarnym CS GO. Dzi艣 jednak strzelanka ta kompletnie nie odstaje i posiada liczne grono wielbicieli. W 2018 roku og艂oszono, 偶e baza graczy si臋gn臋艂a 35 milion贸w, czyli w rok powi臋kszy艂a si臋 2,5-krotnie. Jak wida膰, 艣wiat esportu jest bardzo obszerny, a jego potencja艂 jest ogromny i to co najlepsze, dopiero przed nami.